SIVABON

Sistemul SIVABON gestionează o bază de date comună care conţine informaţii despre clienţii de retail, debitori, clienţii fraudulenţi şi conturile lor.

Aplicaţia  este dezvoltată de SIMAVI în colaborare cu specialiştii de la Biroul de Credit din România.

Sistemul gestionează date negative şi pozitive venind din surse bancare şi nebancare.  

Baza de date necesară pentru monitorizare este disponibilă tuturor băncilor care participă la sistem, fiind bazată pe următoarele principii: 

  • reciprocitate 
  • confidenţialitate 
  • imparţialitate şi corectitudine

Cum operează SIVABON?

Fiecare client bancar care se află în baza de date SIVABON are asociat un coeficient de bonitate. Factorul de risc este calculat automat de program în funcţie de suma datorată, vechimea datoriei şi gravitatea neregulilor găsite, iar pentru clienţii bun platnici care nu au avut datorii înregistrate în sistem, calculul se realizează pe baza istoricului de plată.

Beneficii pentru clienţii SIVABON

Ca un beneficiu imediat, sistemul contribuie la reducerea substanţială a pierderilor băneşti produse de clienţii rău platnici.

În cazul detectării de clienţi cu datorii sau alte probleme de plată, instituţiile de credit vor fi capabile să ia măsurile necesare – solicitarea unui avans de plată, specificarea unei metode sigure de plată, sau refuzarea creditului etc.

Beneficiile partajării informaţiei:

  • promovează comportamentul de bun platnic cât timp clienţii sunt motivaţi să efectueze la timp plăţile
  • facilitează procesul de luare a deciziilor care devine mai simplu, mai rapid şi mai sigur, cât timp se bazează pe informaţii exacte 
  • dezvoltă capacitatea de analiză pentru participanţii care consultă acest tip de informaţii
  • garantează soliditatea sistemului de birou de credit 
  • evită îndatorarea clienţilor prin cunoaşterea obligaţiilor lor faţă de alţi participanţi (bancari sau nebancari)
  • elimină clienţii care solicită credite de la mai mulţi participanţi şi nu îşi plătesc datoriile 

SIMAVI a implementat pentru prima oară în România soluţia sa dedicată, SIVABON, în cadrul Biroului de Credit.

  • Peste 50.000.000 rapoarte de credit emise în perioada 2004 – 2013
  • Gestionează o bază de date partajată axată pe informaţii despre clienţii de retail, datornici, fraudulenţi şi conturile lor
  • Instrument de management al informaţiei privind riscul de credit
  • Lucrează cu date pozitive şi negative
  • Permite folosirea de aşa-numite „score cards” pentru centralizarea scorului (punctajului) sau un scor bancar specific
  • Furnizează rapoarte de credit pentru clienţi utilizând criterii uniforme