La sfârșit de noiembrie, la Oradea s-au desfășurat lucrările conferinței “Transformarea digitală a organizațiilor. Soluții de informatizare și oportunități de finanțare ”.
Conferința a fost organizata de Uniunea Națională a Patronatelor din România (UNPR), în colaborare cu Camera de Comerț și Industrie (CCI) a județului Bihor și cu Software Imagination & Vision (SIMAVI) si cu contributia INTERLOG și s-a bucurat de prezența a zeci de participanți din sectorul de stat și privat.
Au venit la această întâlnire manageri și responsabili IT ai unor companii locale, dar și directori de instituții publice și reprezentanți ai administrațiilor locale.
Echipa SIMAVI, furnizor de soluții de informatizare, alături de specialiștii de la INTERLOG, instituție cu vastă experiență în domeniul consultanței proiectelor finanțate din fonduri nerambursabile, au abordat împreună cu participanții teme sensibile în implementarea proiectelor de digitalizare.
Procesul de transformare digitală nu este lipsit de piedici, reticență și neîncredere, dar, pe măsură ce românii se adaptează tot mai rapid la soluțiile digitale, este evidentă necesitatea ca sectorul public să facă mai rapid pașii către adoptarea tehnologiilor care simplifică munca funcționarului și reduc timpul de așteptare pentru cetățean.
Dosarul cu șină vs. Computer
Reprezentanții SIMAVI au făcut o prezentare de produse, dar și o demonstrație a modului în care instituțiile își pot interconecta sistemele, astfel încât cetățeanul să nu mai fie obligat să se prezinte la mai multe instituții pentru rezolvarea aceleiași probleme.
Funcționarul virtual și încasările de taxe de la distanță constituie deja realitățile unei lumi în plină digitalizare. De asemenea, arhivarea electronică a documentelor sau utilizarea de soluții de tip ERP (Enterprise Resource Planning) contribuie la o eficientizare a activităților în organizații, indiferent că sunt publice sau private.
Echipa SIMAVI dezvoltă și implementează soluții IT în diferite domenii, de peste trei decenii. Recent, a lansat cel mai nou ERP românesc, 100 % adaptat economiei și legislației din țara noastră. Sistemul informatic integrat SVAP2025 aduce o economie de timp de peste 90% în rezolvarea cerințelor financiare, administrative și de gestiune a resurselor umane.
Participanții la conferință au fost interesați și de finanțările disponibile pentru achiziția de soluții de informatizare, dar și de maniera în care o colaborare cu un consultant pentru un proiect cu finanțare europeană poate fi una reușită.